Verkrijgbaar bij de Stichting Dibana

Hoe bestellen?

Het boek Caleidoscoop. Een bibliografisch overzicht van literatuur uit Zuid-Afrika in Nederlandse vertaling door S.M van der Ree, kan als brievenbuspost verstuurd worden.

Gewicht 420 gram, 253 blz.

Kosten: 10 euro
Over te maken op rekening
IBAN NL05INGB0004556117
van Stichting Dibana.

Daarna een e-mail sturen naar de stichting met een bewijs van de overboeking en vermelding van adresgegevens.

Gegevens zullen niet bewaard worden in verband met privacy.

Selectie van titels van vertaalde werken

Alfabetische lijst van geselecteerde schrijvers, de vertaalde titels, de vertaler en de uitgever.

Een meer volledig overzicht van vertaalde werken tot 1996 is Caleidoscoop , door S.M. van der Ree, 1996. SAI reeks, Amsterdam.

Breytenbach, Breyten, De boom achter de maan. Vertaler: Adriaan van Dis en Jan Louter. Uitgever:  Van Gennep, 1974

Breytenbach, Breyten, Skryt. Om 'n sinkende skip blou te verf. Vertaler: Adriaan van Dis. Uitgever:   Meulenhoff. 1983

Brink, André, Lobola voor het leven . Vertaler: Karel Maartense. Uitgeverj: De Bezige Bij. 1966.

Brink, André, Kennis van de avond. Vertaler. J. Wilten. Uitgever: In den Toren. 1976

Brink, André, ’n Ogenblik in de wind. Vertaler . J. Wilten. Uitgever: In den toren. 1978

Heerden, Etienne van, Kikuyu. Vertaler. Robert Dorsman. Uitgever: Meulenhoff. 1998

Heerden, Etienne van, Het zwijgen van Mario Salviati. Vertaler. Robert Dorsman. Uitgever: Meulenhoff. 2002

Heerden, Etienne van, In de plaats van liefde. Vertaler. Robert Dorsman. Uitgever: De Bezige Bij. 2006

Heerden, Etienne van, 30 nachten in Amsterdam. Vertaler. Karina van Santen en Martine Vosmaer. Uitgever. Podium. 2012

Heerden, Etienne van, Klimtol. Vertaler. Karina van Santen en Martine Vosmaer. Uitgever. Podium. 2014

Joubert, Irma, Kronkelpad . Vertaler: Dorien de Vries. Uitgever. Mozaïek. 2013

Joubert, Irma, Tolbos . Vertaler: Dorien de Vries. Uitgever. Mozaïek. 2014

Krog, Antjie, De kleur van je hart . Vertaler. Robert Dorsman en Ed van Eeden. Uitgever: Mets & Schilt. 2000

Krog, Antjie, Liederen van de blauwkraanvogel . Vertaler. Robert Dorsman. Uitgever: Podium, 2003.

Krog, Antjie, Waar ik jou word . Vertaler. Robert Dorsman en Jan van der Haar. Uitgever: Podium, 2009.

Krog, Antjie, Niets liever dan zwart . Vertaler. Robert Dorsman. Uitgever Contact. 2010.

Kruger, Louis, Gevaarlijk land. Vertaler. Riet de Jong-Goossens. Uitgever. De Fontein. 1990.

Kruger, Louis , Herinnering aan Agnes, Vertaler. Louis Kruger, 1996.

Matthee, Dalene, Droombos . Vertaler. Rika Vliek. Uitgever. Kok. 2003

Matthee, Dalene, Drijfhout . Vertaler. Rika Vliek. Uitgever. Barnabas. 2006

Matthee, Dalene, Nadia. Vertaler. Riet de Jong-Goossens. Uitgever. Brevier. 2014.

Meyer, Deon, Zeven dagen. Vertaler. Karina van Santen en Martine Vosmaer. Uitgever. Bruna. 2013

Meyer, Deon, Spoor . Vertaler. Karina van Santen en Martine Vosmaer. Uitgever. Bruna. 2013

Meyer, Deon, Cobra . Vertaler. Karina van Santen en Martine Vosmaer. Uitgever. Bruna, 2014.

Niekerk, Marlene van, Het oog van de meester . Vert. Riet de Jong-Goossens. Kerstgeschenk Uitg. Querido. 2007.

Niekerk, Marlene van, De Sneeuwslaper. Vert. Riet de Jong-Goossens. Uitg. Querido. Amsterdam.2009.

Scheepers, Riana, Met de taal van karmozijn . Vertaler. Jooris van Hulle. Uitgever. Prometheus. 2003

Scheepers, Riana, Het schorpioenkind . Vertaler. Jooris van Hulle. Uitgever. Lannoo. 2003

Scheepers, Riana, Katvoet . Vertaler. Riet de Jong-Goossens. Uitgever. Ailantus. Amsterdam. 2010.

Sleigh, Dan, De Lange Tocht . Vertaler. Riet de Jong-Goossens. Uigever: Athenaeum, Polak en Van Gennep. 2011.

Sleigh, Dan, en Piet Westra: De opstand op het slavenschip de Meermin . Vertaler. Riet de Jong-Goossens. Uitgever. Cossee. 2012.

Totius, Gedurende zijn ziekte . Vertaler. Koos Geerds. 1996. Uigegeven in Woordwerk.

Venter, Eben, Dans aan het einde van de dag. Vertaler. Riet de Jong-Goossens. Uitgever. Querido. 2002.

Venter F.A. Het omstreden land. Vertaler. H Tomme. 1969.

Vyver, Marita van der, Het hart van ons huis . Vertaler. Riet de Jong-Goossens. Uitgever. Sirene. 2005

Vyver, Marita van der, Stiltetijd. Vertaler. Riet de Jong-Goossens. Uitgever. Sirene. 2007.

Winterbach, Ingrid, Het boek van toeval en toeverlaat . Vertaler. Riet de Jong-Goossens. Uitgever. Cossee. 2008.

Wyk Louw, N.P. De hond van God ; Vertaler. Trudy Mulder, 1985.