Help zwak lerende kinderen via het Towermaths project om beter te leren rekenen.
Towermaths materialen: Didactisch materiaal met magnetische cijfers en tekens en een magnetisch tablet. Torentjes als didactisch middel om inzicht in het getallenstelsel te ontwikkelen. In spelvorm rekenen leren, vooral bij groep R3.
Welk probleem willen we helpen oplossen?
Kansen voor studenten pedagogische opleidingen?
Kansarme kinderen hebben problemen, zoals weinig toekomst door omstandigheden, zwakke taalvaardigheid, waardoor ook vaak zwak in rekenen. Door te helpen zich te ontwikkelen in rekenen en taal, krijgen ze meer kansen voor vervolgonderwijs.
Op het platteland zijn veel scholen waar weinig hulpmiddelen zijn voor reken- en taalonderwijs. Armoede en ondervoeding zijn belemmerende factoren, hoewel scholen soms wel dagelijks een maaltijd verstrekken aan de kinderen.
Het ziektebeeld FAS (foetaal alcohol syndroom) speelt een rol, waardoor de kinderen bij de geboorte al een ontwikkelingsprobleem hebben.
Twee typen hulp zijn aan te bieden.
Spelenderwijs leren omgaan met getallen (overwinnen van rekenangst) en het effectief inzetten van ondersteunende materialen is op sommige scholen innovatief. In Nederland is daar veel ervaring mee, waardoor studenten deze aanpak kunnen helpen implementeren tijdens een internationale stage.
Helpen in klassen vanaf R3, het begin, met implementeren van Towermaths.
Voor leerlingen een vaardigheid voor het leven, voor studenten een levenservaring!